"Milletin Vergileriyle Yalan Propaganda Yapan İletişim Başkanı Hesap Vermeye Geleceksin!"

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda İletişim Başkanlığı bütçe görüşmeleri muhalefet milletvekillerinin sert eleştirileriyle geçti. Başkanın toplantıya katılmaması "Parlamentoya saygısızlık" olarak nitelenirken, muhalefet, kurumun bütçesinin yaklaşık yüzde 80'inin kampanyalara ve reklamlara gittiğini belirterek, Başkanlığı "Sarayın profesyonel propaganda ajansı" olmakla suçladı.

Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu toplantısında, İletişim Başkanlığı’nın 2026 yılı bütçe teklifi tartışmaların odağı oldu. Muhalefet milletvekilleri, kurumun başkanı bütçe görüşmelerine katılmadığı için Meclis'in denetim hakkının hiçe sayıldığını savundu. 

Başkanın Yokluğu Parlamentoya Saygısızlık Sayıldı

​Toplantıda söz alan CHP Komisyon Sözcüsü ve Malatya Milletvekili Veli Ağbaba, Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT), Diyanet İşleri ve İletişim Başkanlarının görüşmelere gelmemesini eleştirerek Komisyon Başkanı Mehmet Muş’u göreve davet etti. Ağbaba, "Bu arkadaşlar, burayı ciddiye almıyorsa hepimizin bunu sorgulaması lazım" ifadelerini kullandı. 

​İYİ Parti Grup Başkanvekili ve Samsun Milletvekili Erhan Usta'da, İletişim Başkanının gelmemesinin "kabul edilebilir bir şey olmadığını" vurguladı. Usta, bu durumun hem Komisyon Başkanına hem Cumhurbaşkanı Yardımcısına hem de Parlamentoya yönelik bir saygısızlık olduğunu dile getirdi.​Tartışmaya müdahale eden CHP Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Tanal ise kurum başkanının davete icabet etmesinin keyfiyet değil, mecburiyet olduğunu belirterek, bu durumun "sadece Cumhurbaşkanlığı makamına değil millete de saygısızlıktır" sözleriyle tepki gösterdi. ​Bütçenin Yüzde 80'i Propagandaya Gidiyor İddiası

​İletişim Başkanlığı’na yönelik en sert eleştiriler ise bütçenin kullanım amacına ilişkin oldu. Dem Parti Diyarbakır Milletvekili Sevilay Çelenk'de kurumu "sarayın profesyonel propaganda ajansı" olarak nitelendirdi ve kurumun Türkiye'deki rejimin otoriter dönüşümünün merkezi kurumunu oluşturduğunu ileri sürdü.

​Harcama kalemlerine dikkat çeken ve çarpıcı bir tablo ortaya koyan Çelenk, "2024 yılında bu kurumun 5 milyar 57 milyon lira harcamış, bunun 4 milyar 18 milyon lirası mal ve hizmet alımları yani yapılan her 5 liralık harcamanın 4 lirası kampanyalara, reklamlara, tanıtım ve iletişim ihaleleriyle gitmiş" dedi.

Çelenk, bu oranın yaklaşık yüzde 80'e denk geldiğini ve harcamanın "propaganda için" yapıldığını savundu. 
​2026 yılı için İletişim Başkanlığı bütçesinin 7 milyar 560 milyon liraya çıkarılması da eleştirdi. Çelenk, bu artışın, "günlük 20 milyon liranın üzerinde bir bütçeden söz etmekte" olduğunu ve bu paranın "toptan algı yönetimine" harcandığını ifade etti.

​CHP Eskişehir Milletvekili Gazeteci Utku Çakırözer ise eleştirileri daha da ileriye taşıyarak, "İletişim Başkanı koltuğunda oturan kişi milletin vergileriyle millete yalan propaganda yapıyorsa, Türkiye'nin 1’inci partisinin liderini hedef alan açıklamalar yapıyorsa gelecek buraya hesap verecek" dedi. Çakırözer ayrıca, Başkanlığın ülke aleyhine yürütülen psikolojik harekâtı dert edinirken, ülkenin vatandaşlarına, siyasi partilere ve gazetecilere yönelik dezenformasyonu neden dert etmediğini sordu. 

Yoğun eleştirilere rağmen Cumhurbaşkanlığı ve ona bağlı kurumların bütçeleri Komisyon'da oylanarak kabul edildi.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Parlamento Güvenliğinde Yeni Dönem Tartışmaları da Beraberinde Getirdi

TBMM Yönetiminden Yandaş Sendikaya Üst Düzey Kadro Kıyağı

Meclis Kreşinde “Din Eğitimi” Tartışması: Aileler Ayakta!