Tanal’dan YÖK’e Sert Çıkış: İmamoğlu’na İnceleme, Akar’ın Kızına Ayrıcalık!


TBMM’de Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) sunumu sırasında yeniden gündeme gelen Ekrem İmamoğlu’nun diploması tartışması, Meclis’te tansiyonu yükseltti. CHP Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Tanal, sürecin siyasi iklime göre yürütüldüğünü belirterek iktidarı çifte standart uygulamakla suçladı.

YÖK’ün TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Alt Komisyonu’ndaki sunumu sırasında söz alan Tanal, İmamoğlu’nun diplomasına ilişkin yürütülen incelemeyi hatırlattı. Tanal, aynı uygulamanın eski Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar’ın kızına sağlanan kolaylıkla kıyaslandığında açık bir adaletsizlik olduğunu vurguladı.

Tanal, komisyon başkanının “usulsüz işlemler hak kazandırmaz” sözlerine atıfta bulunarak şu soruyu yöneltti:

“Peki, biyoloji bölümünden tıp fakültesine geçiş usulsüz değil mi? Hulusi Akar’ın kızı bunu nasıl yaptı? Aynı hukuk neden Ekrem İmamoğlu’na uygulanmıyor?”



CHP’li Tanal, iktidarın kendisine yakın isimlere ayrıcalıklı işlem yaptığını, muhalif figürlerin ise en küçük ayrıntıda dahi incelemeye tabi tutulduğunu belirterek şöyle devam etti:

“Eşitlik ilkesi, Hulusi Akar’ın kızına uygulanıyor da Ekrem İmamoğlu’na niye uygulanmıyor? Biz herkes için aynı hukuku talep ediyoruz. Hukuk siyasete göre şekillenemez.”

Tanal, üniversitelerin ve YÖK’ün kamuoyunun aydınlatılması konusunda sessiz kaldığını ifade ederek bu durumu “kurumsal suskunluk” olarak nitelendirdi. Tanal’a göre, İmamoğlu’nun diploması üzerinden yürütülen süreç, hukuki değil siyasal bir operasyon izlenimi veriyor.

YÖK temsilcilerinin “Usulsüzlük tespit edilirse mezuniyet geçersiz olur” açıklaması ise Tanal tarafından yetersiz bulundu. CHP’li vekil, bu yaklaşımın yalnızca muhalefete karşı uygulandığını savunarak iktidarın çifte standart politikalarıyla yükseköğretimde adaleti zedelediğini söyledi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Parlamento Güvenliğinde Yeni Dönem Tartışmaları da Beraberinde Getirdi

TBMM Yönetiminden Yandaş Sendikaya Üst Düzey Kadro Kıyağı

Meclis Kreşinde “Din Eğitimi” Tartışması: Aileler Ayakta!